Speciale projecten van De Vechtschool

De Vechtschool enkele speciale projecten ontwikkeld die inzicht geven in de krijgskunst, menselijk gedrag of oplossingen bieden voor specifieke problemen.

Fightschool.eu

De Europese krijgskunst is niet zo maar een vechtsport om lekker te bewegen. Het is een compleet systeem om jezelf en anderen te beschermen met een bewezen historie van millennia. Eén vorm van bewijs zijn de honderden boeken die geschreven zijn in de middeleeuwen en de rennaisance maar het gaat verder. Er zijn zelfs Romijnse geschriften gevonden. Los van indirect bewijs in de vorm van kunst zoals beelden en schilderijen waarmee de krijg weergegeven werd. Op Fightschool.eu vindt je deze geschriften.
De Vechtschool heeft samen met een expert Vaginisme.nl opgezet en psycho-fysieke oefeningen ontworpen die kunnen helpen bij het oplossen van vaginisme.

Lichaam en 'geest' zijn één. Het is dan ook niet meer dan logisch dat we wat we lichamelijk doen en ervaren een uitwerking heeft in onze hersenen en andersom. Deze psycho-fysieke verbinding kan gewenste en ongewenste uitwerkingen hebben.
Zoals bijvoorbeeld bij vrouwen wanneer de seks pijnlijk is. De hersenen kunnen dit ervaren als onveilig en de spieren aanspannen om deze ervaring te stoppen of voorkomen.
Dit kan overgaan naar een situatie waarin dit niet alleen gebeurt op het moment zelf maar ook ter voorbereiding hierop. Wat geslachtsgemeenschap moeilijk of zelfs onmogelijk maakt met alle gevolgen van dien. Deze reflex wordt dan ook geactiveerd wanneer dat juist niet wenselijk is en feitelijk keert dit beschermingsmechanisme zich tegen je.

Dit is een veel voorkomende oorzaak van een situatie die vaginisme genoemd wordt.

Vaginisme oplossen

De bovengenoemde psycho-fysieke verbinding gelukkig in twee richtingen in te zetten. Lichaam en en brein kunnen leren wat veilig is door de stretch reflex in te zetten.
Hiermee activeer je bewust het eindresultaat van de stress reflex, het spannen van de spieren, zonder de 'bijbehorende' impuls te activeren. Door de impuls op te zoeken maar, essentieel, niet te activeren, worden de hersenen voorbereid op activatie. Maar doordat het eindresultaat, spierspanning, al bereikt is leer je dat je veilig bent.
Het spreekt voor zich dat je deze oefeningen in een veilige omgeving uitvoert en indien met partner moet het een partner zijn die je volledig vertrouwd en kan vertrouwen.

DeJacht.nl

In de moderne samenlevening vergeten we nogal eens dat we zelf onderdeel zijn van de natuur.
In ons gedrag zijn we eerst dier, dan mens en dan pas onszelf. Het observeren van de natuur in al haar facetten geeft een uniek en intrigerend inzicht in menselijk gedrag. Waar de krijgskunst dit rechtstreeks doet bij menselijk gedrag in conflict situaties geeft jagen inzicht in de dieper gelegen dierlijke strategieën die ook de mens toepast. Op DeJacht.nl vindt de jager uitgebreide informatie over en voor de jacht, waaronder een fotoquiz om je kennis te testen en te verbeteren van de meer dan 185 planten- en diersoorten die je als jager moet kennen.